Beneficiile cafelei
de Simona Esanu
28/12/2011
Eu nu beau cafea dar, pentru ca exista si o latura buna a cafelei, azi m-am decis sa iti scriu despre asta. Din start mentionez ca nu sunt de acord cu cei care consuma cafea oricand, oriunde si in orice cantitati. E nevoie de moderatie. Mai mult, nu consider ca a bea cafea dimineata pe stomacul gol este sanatos. Nici cafeaua bauta seara sau inainte de somn nu cred ca ar trebui sa fie o optiune pentru nimeni.
de Simona Esanu
Cafeaua se bea dimineata, dupa micul dejun
Cafeaua a devenit cea mai populara bautura din lume, dupa apa, bineinteles. Ea este bine sa fie consumata dimineata, dar dupa ce ai mancat. Specialistii recomanda o pauza de circa 30 de minute intre micul dejun si momentul in care iti savurezi cafeaua. Se pare ca, daca este bauta dupa masa, ea ajuta la digestie, sprijinind vezica biliara.
Te scapa de durerile de cap
Unele studii au aratat ca cei care consuma cafea scapa mai repede de durerile de cap si au un risc mai scazut de aparitie a unor boli precum ciroza, pietrele la ficat, cancerul de colon, diabetul sau Parkinson. Cafeaua ajuta si la absorbtia de calciu sau fier. Cafeaua are in compozitie tanine, substante care favorizeaza absorbtia nutrientilor, insa acestea nu trebuie sa intre in organism in acelasi timp cu elementele nutritive. Cafeaua mai contine si antioxidanti care, impreuna cu taninele, au o actiune pozitiva asupra vaselor de sange. Cofeina imbunatateste circulatia sangelui.
Reduce riscul aparitiei cariilor
Societatea Americana de Chimie a descoperit in urma unor studii ca boabele de cafea prajite actioneaza antibacterian impotriva unor microorganisme precum Streptococcus Mutans, care sunt considerate principala cauza a cariilor dentare. La Universitatea din Pavia, Italia, cercetatorii au demonstrat ca anumite molecule din cafea previn in proportie de circa 98% adeziunea Streptococcus Mutans pe smaltul dintilor. Si alti specialisti, de la Asociatia Dentara Australiana, au stabilit ca cei care consuma cafea combinata cu un pahar de apa isi pot reduce riscul aparitiei cariilor. De asemenea, daca bei cafea dupa ce te-ai spalat pe dinti, o sa observi ca aroma si gustul ei sunt mai puternice.
Mitul care spunea ca dintii se ingalbenesc din cauza cafelei nu mai este unul actual. S-a observat ca tutunul, ceaiul, apa fluorizata sau minerala, guma de mestecat antitabagica, etc sunt factorii care duc la ingalbenirea dintilor.
Cafeaua trebuie consumata in cantitati moderate si nu drept apa. Recomandarea este de doua-trei cesti de cafea pe zi. Eu as adauga fara zahar, daca se poate cu indulcitor sau miere. Cafeaua ne ajuta sa ne revigoram dimineata si ne sprijina activitatea cerebrala, dar si fizica.

