Carti pentru job-ul tau: Lectia de PR

Carti pentru job-ul tau
Lectia de PR
Publicat la data de
Pentru a reusi in afaceri este nevoie nu numai de manageri buni si experti in vanzari, ci si de oameni care stiu sa comunice eficient. Pentru ca o organizatie sa fie perceputa pozitiv de "public" este nevoie de abilitati de comunicare, tact si diplomatie. Si, nu in ultimul rand, de placerea de a relationa cu oamenii. Arta si stiinta deopotriva, relatiile cu publicul presupun atat abilitati innascute, cat si cunostinte dobandite. Macar pe acestea din urma le poti invata...
de Claudia Patrascu

Totul despre relatiile publice - Doug Newsom, Judy VanSlyke Turk, Dean Kruckeberg

Editura Polirom, 688 pagini, pret 499.000 lei

Conceputa ca un manual destinat atat practicienilor experimentati, cat si studentilor din domeniu, cartea prezinta notiunile fundamentale ale relatiilor publice, precum si perspectivele actuale ale cercetarilor. Nu lipsesc temele de larg interes, consideratiile de etica si studiile de caz, investigand utilizarile cele mai avansate ale Internetului si ale altor tehnologii electronice.

Din cuprins:
Relatiile publice: rol, imagini si tendinte Cercetarea de relatii publice Persuasiunea si teoriile comunicarii Etica si responsabilitatile in relatiile publice Relatiile publice si legislatia Strategii de rezolvare a problemelor: managementul relatiilor publice Canale si media de comunicare Campanii de relatii publice.

"Este un manual necesar pentru multi si un material de reflectie pentru inca si mai multi. Sa luam doar un exemplu in sprijinul acestor afirmatii: numai faptul ca se traduce publicity cu "informatii de interes public" si ca se trateaza ceea ce in romana se numeste "publicitate", dar si "reclama" ca fiind unul si acelasi lucru (care, insa, poate fi controlat sau necontrolat) poate sta drept reper in disputa abia ghicita din sanul teoreticienilor romani ai domeniului - si acest lucru nu-i putin. Este, desigur, si meritul autorilor, si al traducatorilor, dar este un merit al cartii, in intregul ei, intre multe altele." (Dan STOICA in Observator cultural, februarie 2004)

Effective Public Relations - Scott M. Cutlip
Editura Byblos, pret 59 USD

Manual pentru cursurile de relatii publice, acest volum prezinta un sumar comprehensiv de concepte, teorii, principii, istorie, management si practica PR. Aceasta "biblie" a relatiilor publice este cea mai completa si competenta carte din domeniu.

Volumul ofera sinteza si interpretarea bibliografiei profesionale, prezinta cazuri contemporane si perspective ce ilustreaza concepte esentiale pentru a intelege relatiile publice. Autorul acorda atentie si noilor medii de informare si prezinta cerintele in continua schimbare ale acestui domeniu flexibil.

Din cuprins:
Conceptul, contextul, originea si practicienii relatiilor publice Etica si profesionalism Consideratii legale Comunicarea si opinia publica Media si relatiile cu media Procesul de management: definirea problemelor de PR, planificarea si programarea, actionarea si comunicarea, evaluarea Practica: in afaceri si industrie, in politica si organizatii guvernamentale, in organizatii non-profit, in sistemul medical si in cel educational, in asociatii de comert, societati profesionale si sindicate.

Public Relations Kit for Dummies - Eric Yaverbaum, Robert Bly
dummies.com, 384 pagini, pret: 30 USD

Cand e vorba de marketing, nimic nu invinge clasicul "din vorba-n vorba"... sau marketingul viral. Dar cum iti faci clientii sa vorbeasca? Acest ghid iti arata, pas cu pas, cum sa creezi si sa implementezi o strategie eficienta de relatii publice, mult mai eficienta din punct de vedere al costurilor decat reclama. "Public Relations Kit for Dummies" - "Relatiile publice pentru to(n)ti" iti spune tot ce trebuie sa stii ca sa imprastii vorba despre produsele sau serviciile tale, fara o agentie de PR. Ai nevoie doar de regulile pe care le vei gasi in acest ghid.

Aceasta carte te invata...
sa construiesti o strategie coerenta de PR
sa atragi atentia prin comunicate de presa, interviuri si evenimente
sa cultivi relatiile cu mass-media
sa obtii vizibilitate in TV, radio si pe internet
sa faci fata crizelor
sa dezvolti si sa te incadrezi intr-un buget
sa dezvolti un departament intern de PR
sa scrii newslettere si scrisori specifice
cum sa te comporti la interviuri
sa evaluezi rezultatele campaniilor de PR

Redactarea materialelor de relatii publice - Newsom Doug, Carrell Bob
Editura Polirom, 504 pagini, pret: 395.000 lei

Cartea este o abordare practica, ce le ofera viitorilor specialisti in relatii publice instrumentele de comunicare specifice, regulile stricte de respectat, dar si "secretele" succesului in redactarea de texte. Autorii prezinta tehnicile de baza in redactarea materialelor persuasive, probleme de stil si de continut, de design si de prezentare valabile pentru toate tipurile de media, trasand portretul-robot al autorului de texte pentru relatii publice perfect.

Din cuprins:
Redactarea in relatiile publice: rolul si responsabilitatea Persuasiunea Principiile redactarii de materiale Memo, e-mail-uri, scrisori, rapoarte si propuneri Redactarea de texte pentru mass-media Discursurile si alte tipuri de prezentare Exercitii

Relatiile publice si mass-media (editie revazuta si adaugita) - Cristina Coman
Editura Polirom, 272 pagini, 169.000 lei

Din cuprins:
Relatiile publice Sa cunoastem sistemul mass-media si actorii sai Valorile jurnalistilor Relatiile cu presa Organizarea biroului de presa Fisierele de presa Comunicatul de presa Dosarul de presa Conferinta de presa Revista presei Comunicarea pentru radio si televiziune Comunicarea cu presa in timpul crizei Vizita si voiajul de presa

Descriere:
"Cartea este rezultatul unei activitati didactice universitare si se sprijina pe o bibliografie de specialitate de ultima ora. Primele capitole se refera la definirea conceptelor si principiilor fundamentale ale relatiilor publice, la organizarea sistemului mass-media si la valorile pe care se intemeiaza munca jurnalistilor. Cea mai mare parte a lucrarii este consacrata tehnicilor de lucru specifice comunicarii cu presa, inclusiv cea audiovizuala, dar si tehnicilor de comunicare in situatii de criza. Prezenta reeditare include capitole noi, consacrate relatiilor dintre jurnalisti si specialistii in relatii publice, precum si voiajului si vizitei de presa, sinteze ale fiecarui capitol si un indice de termeni profesionali din limbile romana, engleza si franceza. Adresandu-se celor care lucreaza in birourile de presa ale diverselor institutii, studentilor de la sectiile si facultatile de comunicare publica, managerilor, jurnalistilor si oamenilor politici, manualul de fata ofera nu numai posibilitatea intelegerii adecvate a acestui domeniu, ci si un ansamblu complex de tehnici si unelte de lucru specifice relatiilor publice." (Cristina Coman)

Alte titluri utile expertilor in relatii publice:

Relatiile publice: principii si strategii
Relatiile publice si mass-media
The Practice of Public Relations
Full Frontal PR: Getting People Talking about You, Your Business, or Your Product
The Public Relations Writer's Handbook
The Publicity Handbook, New Edition : The Inside Scoop from More than 100 Journalists and PR Pros on How to Get Great Publicity Coverage
Informatiile au fost preluate de pe site-urile
www.byblos.ro, www.polirom.ro si www.dummies.com
© copyright 121
 
Ti-a placut acest articol?

Da LIKE paginii 121.ro de Facebook!

0 Comentarii
Spune-ti si tu parerea

Stiai ca daca esti logat poti castiga puncte pentru comentarii?

(nu va fi publicat)
Castiga puncte! 1 comentariu
=
10 puncte
codul de validare
(cod verificare)

Parteneri

  • Gett's
  • Green Revolution
  • Casa mea
  • World class
  • Radio lyns
  • Fashion beauty
  • Art Hub
  • Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane
  • Centrul National al Dansului
  • National Photografic
Aboneaza-te