Cum scapam de tesutul adipos

Cum scapam de tesutul adipos
Publicat la data de
Articol republicat

Cate dintre noi nu si-au propus sa scape de tesutul adipos din talie, de pe solduri, fund si/sau coapse?! Dar, desi ne-am apucat cu avant de fitness si dieta, de cele mai multe ori rezultatele au fost abia vizibile sau de-a dreptul inexistente. De ce oare? Ne explica Alina Corcodel, trainer World Class Health Academy, Consultant 121 in fitness.


Se spune ca femeile au cu 10% mai mult tesut adipos decat barbatii; tesut care este distribuit neuniform pe suprafata corpului. Femeile au predispozitie sa aiba mai mult tesut adipos pe coapse in adolescenta si se adauga si zona abdomenului si poate a bratelor in perioada adulta. Barbatii, in schimb, au predispozitie sa aiba mai mult tesut adipos in zona abdomenului si, unii dintre ei, in zona coapselor si a mainilor. Tesutul adipos este peste tot: in jurul inimii, pe abdomen, pe coapse, pe brate, pe spate, peste tot, iar, in anumite zone, are un diametru care ne supara. In momentul in care ne apucam fie de sala, fie de un regim alimentar, nu noi alegem de unde va micsora diametrul mai intai. S-ar putea ca respectivul corp sa considere ca tesutul adipos din zona spatelui este mai accesibil si de acolo sa simta nevoia sa consume la inceput. Apoi sa mearga in zona fetei, a sanilor, a coapselor, a abdomenului, a soldurilor, dar fara a-si epuiza nici pe departe rezervele! Pentru ca acest tesut adipos reprezinta excelente rezerve pentru perioadele grele prin care organismul se asteapta sa treaca. Este ca o pregatire pentru un posibil razboi, daca vrei.

Schimbarea care se produce cand te apuci de fitness aduce cu sine un soc nou pentru organism, mai ales daca nu ai mai facut sport vreodata sau daca l-ai intrerupt de prea mult timp. Acest soc este perceput destul de bine si organismul reactioneaza la inceput asa cum persoana isi doreste - in cazul tau, o usoara slabire sau o micsorare a circumferintelor. Dar, cele mai multe greseli se fac atunci cand se crede ca, daca fortezi nota, vei obtine rezultate mai repede si mai bune. Ceea ce, de cele mai multe ori, este complet eronat, deoarece corpul intra in panica! Da, chiar intra, deoarece corpul uman este extrem de conservator si se panicheaza. Stie ca va urma o noua solicitare mare sau o infometare si se conserva. Limiteaza foarte mult din functiile pe care le controleaza si care-i consuma multe calorii pentru a putea sustine noul efort.

Astfel, de cele mai multe ori, persoana care face astfel de "salturi" poate experimenta acele stari de moleseala, oboseala cronica, lipsa de concentrare, lipsa puterii de a retine, lipsa energiei si a "chefului" de a-si indeplini indatoririle care nu de mult ii erau usoare etc. De aceea, un efort fizic trebuie facut treptat si febra musculara ar trebui sa nu-si faca simtita prezenta mai deloc. Apoi, nu poti lucra doar grupa musculara care te intereseaza, pentru ca nu vei obtine rezultatele asteptate. Corpul este unul. Da, este un intreg, nu este compus din mai multe bucati pe care le poti trata separat. Totul se leaga si totul e legat. Asa ca, ideea ar fi sa-ti lucrezi toate grupele musculare, fortand organismul sa consume din tesutul adipos apropiat.

Slabirea pe portiuni se numeste in literatura de specialitate Spot reduction si este doar un mit. Nu se poate slabi intr-un singur loc, intr-o singura zona. Pentru a avea rezultate, trebuie sa-ti lucrezi musculatura fesiera, a abductorilor, cvadricepsul, femuralul, abdomenul si inclusiv si celelalte grupe musculare mari: spate, piept, biceps, la care se adauga (intr-o alta zi, desigur) un antrenament cardio de cel putin 30 de minute pana la 2 ore, in care sa-ti mentii pulsul in zona de Fat Burning. Formula de calcul pentru aflarea acestei zone este: 220-varsta= A; intre (A x 0,55) si (A x 0.7) vei gasi zona in care trebuie sa-ti mentii pulsul pentru a fi in aceasta zona de fat burning. Si incearca sa ajungi la o sala unde sa rogi un antrenor sa-ti faca un program in stil "circuit". Vei lucra astfel majoritatea grupelor musculare mari si vei pune accent pe zona pe care te intereseaza. Astfel, consumul caloric se va mari considerabil si vei pierde in centrimetri corespunzator efortului facut.

Lucrul grupelor musculare mari (cvadriceps, femural, piept, spate) va aduce un consum caloric mai mare (de obicei, din tesutul adipos, indiferent de unde s-ar aproviziona el). Si trebuie sa combini cu efort cardio, de asemenea, pentru ca numai cumuland efortul de tip aerob cu efortul de tip anaerob vei obtine rezultatele mult-visate. Mult succes!

© copyright 121.ro
 
Ti-a placut acest articol?

Da LIKE paginii 121.ro de Facebook!

1 Comentarii
  • gravatar
    Victory 2012-06-17 15:39:33    [Raspunde]

    Multumesc,Gabita_ita, pentru informatia despre "whole body vibration".

Spune-ti si tu parerea

Stiai ca daca esti logat poti castiga puncte pentru comentarii?

(nu va fi publicat)
Castiga puncte! 1 comentariu
=
10 puncte
codul de validare
(cod verificare)

Parteneri

  • Gett's
  • Green Revolution
  • Casa mea
  • World class
  • Radio lyns
  • Fashion beauty
  • Art Hub
  • Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane
  • Centrul National al Dansului
  • National Photografic
Aboneaza-te