Cura de primavara

scris de Simona Esanu, 03.03.2014   

cura-de-primavaraCu primavara incepe si sezonul detoxifierii organismului, al curatarii si revitalizarii de la interior. Natura inverzeste si este momentul prielnic sa ii oferi corpului tau vitaminele si mineralele de care are nevoie, plus eliminarea toxinelor accumulate peste iarna. Toate legumele verzi si mai ales verdeturile sunt cele mai indicate a fi consumate in aceasta perioada.

Verdeturi proaspete

Poti incerca sa tii o cura de primavara bazata pe multe salate in diferite combinatii. Sau prepara in casa sucuri din legume si verdeturi. Dar nu consuma doar partea lichida. Si intotdeauna acorda mare importanta spalarii corecte a tuturor frunzelor folosite. Pe lista ingredientelor proaspete, pe care e bine sa le iei direct din piata, se numara: 

· Patrunjelul, mararul, leusteanul

· Ceapa verde

· Urzicile, spanacul

· Stevia, loboda

· Salata verde

· Untisorul, macrisul, nasturelul

· Andivele

Orice ai alege din lista de mai sus poti adauga la salata ta. Spanacul crud, untisorul, patrunjelul, toate dau savoare oricarei salate. Pune in blender ce verdeturi vrei, mai adaugi cateva condimente pentru un gust mai bun si foloseste acest sos in completarea altor preparate. Poti sa le consumi si gatite, insa daca le expui la temperatura risti sa pierzi o parte din nutrientii lor. Daca vrei ceva gatit, alege o mancare de urzici sau de spanac. Adauga in ciorba pe care o faci loboda sau stevie, leustean si tot ce iti doresti din lista de mai sus si nu numai.

Spanacul

Este bogat in saruri minerale, ceea ce ii confera statutul de antianemic. Este un bun laxativ. Are multa vitamina A, dar si vitamina C. Are mai mult calciu decat fier. Contine si fosfor, sodiu si de 100 de ori mai mult potasiu decat fier. Spanacul este foarte bun pentru persoanele care se afla in convalescenta. Din cauza oxalatilor pe care ii contine, spanacul nu este recomandat persoanelor care au reumatism, artrita, guta.

Urzicile

Cea mai buna optiune sunt urzicile tinere. Sunt bogate in vitamina A, B1, B2, C, K, fier, calciu, magneziu, potasiu si o gramada de alte substante. Sunt utile atat pentru consum, cat si pentru intrebuintari exterioare. Poti sa faci un cocktail verde din urzici proaspete si alte verdeturi. Le pui in blender si la final mai poti completa cu putina apa sau zeama de lamaie pentru gust. Poti sa bei o data pe zi jumatate de pahar sau mai mult. Din urzici se mai poate face infuzie sau decoct. La 500 ml de apa pui 2-4 linguri de urzici crude sau uscate, imparti in doua doze si le bei separat, dar in aceeasi zi. La exterior infuziile din urzici sunt benefice pentru a ajuta la cicatrizarea ranilor, pentru ulcerul varicos sau impotriva caderii parului. Mai ramane ca varianta si clasica mancare de urzici.  

Salata verde

Nu ar trebui sa lipseasca de la masa de seara. Combate constipatia, favorizeaza digestia si reglarea ciclurilor menstruale. Te poate ajuta sa ai un somn mai linistit. Contine potasiu, fosfor, calciu, vitamina A, C, E, etc. Este recomandata celor care au palpitatii, guta, artrita, litiaza urica, nefrita sau inflamatii ale ficatului. Extern poti sa folosesti frunzele de salata si pentru degeraturi. Decoctul din salata verde are un efect calmant, antispastic si laxativ. Pune una sau doua salate la 500 de ml de apa sau un litru si fierbe pana la doua ore sub capac. Cu ceea ce rezulta poti sa te speli si pe fata. 

Untisorul

In cazul untisorului sau grausorului, cum i se mai spune, trebuie sa ai in vedere ca numai frunzele tinere sunt bune de consumat. Nu sunt recomandate frunzele mature. Untisorul iti poate oferi un aport bun de vitamina C, insotit si de alte saruri minerale. Este excelent in salate alaturi de alte legume si verdeturi.

Nasturelul

Nasturelul, denumit si creson sau hrenita, este un depozit consistent de calciu, magneziu, fier, iod, fosfor, zinc, vitamina A, B1, B2, E si mai ales vitamina C. Nasturelul este foarte indicat in anemii si astenii, precum cea de primavara. De asemenea, se poate utiliza si pentru anorexie, bronsita, reumatism, litiaza biliara, etc. La exterior poti sa folosesti frunze proaspete tocate sau pisate ca sa le pui pe rani. Se consuma intotdeauna crud. Il poti adauga cu succes in salate sau in alte sucuri de verdeturi, la care adaugi ulterior si ceva apa. Daca faci un suc proaspat concentrat din frunze de nasturel il poti masa pe scalp pentru a lupta impotriva caderii parului. 

Sursa foto: www.yurtopic.com

 
Ti-a placut acest articol?

Da LIKE paginii 121.ro de Facebook!

1 Comentarii
  • gravatar
    Cioceanu Adriana 2014-03-03 20:54:47    [Raspunde]

    In gradina am si eu cateva si am sa le consum cu placere stiind cat de benefice sunt pentru organism .

Spune-ti si tu parerea

Stiai ca daca esti logat poti castiga puncte pentru comentarii?

(nu va fi publicat)
Castiga puncte! 1 comentariu
=
10 puncte
codul de validare
(cod verificare)

Parteneri

  • Gett's
  • Green Revolution
  • Casa mea
  • World class
  • Radio lyns
  • Fashion beauty
  • Art Hub
  • Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane
  • Centrul National al Dansului
  • National Photografic
Aboneaza-te