Maslinele, sanatoase si gustoase

scris de Simona Esanu   
Maslinele, sanatoase si gustoase
Imi plac foarte mult maslinele, in special cele verzi. Asa ca azi m-am gandit sa evidentiez in acest articol cateva dintre calitatile lor. Acestea sunt fructele maslinilor, arbori fructiferi cultivati indeosebi in regiunile mediteraneene. Despre masline scrie si in Biblie, iar istoria lor este una lunga. Ramurile de maslin reprezentau candva simbolul pacii.
de Simona Esanu

Indice glicemic mic Un aspect important legat de masline este faptul ca au un indice glicemic mic: 15. Acest indice il intalnim si la varza, broccoli, ceapa, praz, ciuperci, etc. Indicele glicemic mic elibereaza treptat energia, pe cand alimentele cu indice glicemic mare duc la cresterea nivelului de zahar din sange, adica energie de scurta durata si astfel reapare repede dorinta de a mai manca ceva, etc.

Maslinele sunt bogate in fier, vitamina E, grasimi mononesaturate, fibre si cupru. O ceasca de masline (circa 135 de grame) reprezinta 154 de calorii.

Nu se mananca imediat dupa ce au fost culese
De obicei maslinele sunt culese in luna septembrie, dar le putem gasi pe piata tot anul. Acest aspect ne indeamna sa le folosim la diverse preparate (salate, mancare cu legume sau carne), plus ca le consumam in timpul posturilor de peste an. Maslinele au un gust amar, asa ca dupa ce sunt culese din arbori trebuie sa treaca printr-un proces care actioneaza asupra gustului si culorii. Ele nu pot fi mancate ca orice fructe, imediat dupa ce le-ai cules. Maslinele verzi sunt cele care sunt culese inainte ca ele sa fie coapte, in timp ce maslinele negre sunt cele care s-au copt bine.

Ai observat in magazine masline de diferite nuante: negre, verzi, maro, rosii, galbene, etc. Acestea se obtin in urma proceselor de fermentatie la care sunt supuse, cand se pune ulei, sare sau se foloseste o saramura. In functie de procedeu, maslinele capata o anume culoare, un gust aparte si o 'infatisare' diferita: unele sunt stralicitoare, altele zbarcite, etc.

Uleiul de masline
Uleiul de masline contine un procent de 75% grasimi mononesaturate, care sunt sanatoase pentru inima. Maslinele actioneaza impotriva problemelor cardiovasculare si impotriva cancerului prin intermediul unui ingredient antiinflamator din uleiul de masline, denumit oleocantal. Uleiul de masline are in compozitie si niste polifenoli, care au un efect pozitiv asupra tensiunii si colesterolului, pe acesta din urma micsorandu-l. In urma unor studii s-a observat ca persoanele care consuma doua lingurite de ulei de masline pe zi scad tensiunea si previn bolile de inima. Caracteristicile anticancerigene ale maslinelor/ uleiului de masline au fost analizate si anumite cercetari au aratat ca ele sprijina prevenirea cancerului de colon.

Prin continutul bogat in grasimi mononesaturate si vitamina E, maslinele au proprietati antiinflamatorii care vin in ajutorul celor care sunt afectati de osteoartrita, artrita reumatoida sau astm. De asemenea, maslinele au multa vitamina E, o vitamina liposolubila - care se dizolva in grasimi si este cunoscuta drept un antioxidant de nadejde pentru noi. Incetineste imbatranirea si actioneaza in procesul de eliminare al apei din organism.

Beneficiile maslinelor pentru menopauza si uleiul de masline extravirgin sau virgin >>
© copyright 121.ro
 
Ti-a placut acest articol?

Da LIKE paginii 121.ro de Facebook!

2 Comentarii
  • gravatar
    Balaianu Florentina 2012-07-25 12:00:43    [Raspunde]

    Delicioase!

  • gravatar
    dica14 2013-03-08 01:17:01    [Raspunde]

    maslinele sunt bune mai ales daca practici sport.

Spune-ti si tu parerea

Stiai ca daca esti logat poti castiga puncte pentru comentarii?

(nu va fi publicat)
Castiga puncte! 1 comentariu
=
10 puncte
codul de validare
(cod verificare)

Parteneri

  • Gett's
  • Green Revolution
  • Casa mea
  • World class
  • Radio lyns
  • Fashion beauty
  • Art Hub
  • Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane
  • Centrul National al Dansului
  • National Photografic
Aboneaza-te