Semintele de susan, pline de minerale

scris de Simona Esanu, 08.11.2009   

De obicei suntem familiari cu produse precum halvaua din susan, batoanele cu susan care se gasesc de cumparat in magazine sau pasta de susan (tahini). Din pacate, nu sunt multi cei care folosesc semintele de susan la gatit. In afara de anumite tipuri de desert la care mai punem susan, ar merita sa incercam sa folosim aceste seminte in salate, sa pregatim pui sau peste cu susan si chiar porc.
de Simona Esanu


Cel mai vechi condiment?
Semintele de susan seamana la gust cu miezul de nuca. Atunci cand sunt prajite, aroma lor este si mai puternica. Asa cum exista uleiul din seminte de floarea soarelui, la fel putem gasi si ulei fabricat din seminte de susan. Ele sunt considerate unele dintre cele mai vechi condimente din istorie. Potrivit www.whfoods.com, inca din anul 1.600 i.Ch se stie de existenta semintelor de susan. O legenda spune ca zeii consumau vin din seminte de susan. Se pare ca originea acestor seminte se afla in India, unde erau considerate un simbol al imortalitatii.

Depozite de minerale
Un sfert de ceasca de seminte, adica circa 36 de grame, ne asigura 74% din necesarul zilnic de cupru si 44% din cel de mangan. Cuprul are rol in procesul organismului de absorbtie a fierului, indeplinind, de asemenea, si alte functii. Cuprul are proprietati antiinflamatorii si astfel ii ajuta pe cei care au artrita reumatoida. El are o actiune indirecta si asupra elasticitatii si fortei vaselor de sange, incheieturilor si oaselor. Manganul are efect asupra metabolismului grasimilor, carbohidratilor, etc. Ajuta si la mentinerea densitatii osoase. Semintele de susan contin si calciu, magneziu, fier, zinc, fosfor, vitamina B1 si fibre.

Bune la menopauza
Magneziul actioneaza la nivel vascular, scade tensiunea arteriala si ofera un somn mai bun femeilor aflate la menopauza. S-a observat in cadrul anumitor studii ca ne putem proteja colonul cu ajutorul calciului. Este benefic pentru a preveni cancerul de colon si, bineinteles, este de mare ajutor femeilor aflate la menopauza si celor care au osteoporoza. Tot calciul este cel care ne poate alina durerile de cap sau cele care insotesc menstruatia. Zincul, pe care-l gasim de asemenea in semintele de susan, este necesar in special femeilor la menopauza si personelor mai in varsta, mai ales daca au osteoporoza. Este un mineral cu rol important in ceea ce priveste sanatatea si densitatea osoasa.

Citeste in pagina 2 despre fibrele din semintele de susan si cum le poti include in alimentatie.

 
Ti-a placut acest articol?

Da LIKE paginii 121.ro de Facebook!

0 Comentarii
Spune-ti si tu parerea

Stiai ca daca esti logat poti castiga puncte pentru comentarii?

(nu va fi publicat)
Castiga puncte! 1 comentariu
=
10 puncte
codul de validare
(cod verificare)

Parteneri

  • Gett's
  • Green Revolution
  • Casa mea
  • World class
  • Radio lyns
  • Fashion beauty
  • Art Hub
  • Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane
  • Centrul National al Dansului
  • National Photografic
Aboneaza-te