Sfecla rosie

scris de Simona Esanu   
Sfecla rosie
Publicat la data de
Sfecla rosie, denumita stiintific beta vulgaris, este o leguma cu proprietati nutritive remarcabile! Are un gust placut, poate fi consumata cruda, fiarta sau pregatita la cuptor. Sfecla este de mai multe feluri, dar cea mai des intalnita este cea pe care o gasim la piata sau in supermarket-uri, adica sfecla rosie, mai precis radacina. Ea este o leguma care se trage din zona mediteraneana si are o istorie lunga. Chiar Aristotel a mentionat in scrierile lui despre despre sfecla si frunzele ei, cat si despre varietatile acesteia. Pe vremea romanilor radacina de sfecla rosie era utilizata pentru a scadea febra.
de Simona Esanu

Energie si minerale
Sfecla rosie, indiferent de modul in care alegi sa o prepari, isi pastreaza toate calitatile. Ea contine vitamina A, B, C, E, K si mult potasiu, acid folic, mangan. De asemenea, mai are in compozitie calciu, fier, magneziu, fosfor, seleniu, zinc, sodiu, cupru, iod si triptofan. O ceasca de sfecla rosie fiarta, adica aproximativ 170 de grame, are 75 de calorii, 17 grame de carbohidrati, 8 grame de zahar, cateva grame de fibre, putine proteine si multa apa, circa 145 de grame, potrivit specialistilor de la World's Healthiest Foods (The George Mateljan Foundation). Pentru ca are zaharuri sfecla rosie nu este indicata persoanelor care sufera de diabet.

Intareste imunitatea, detoxifica ficatul
Prin complexul sau vitaminic sfecla rosie are proprietati considerabile de remineralizare a intregului organism si detoxifiere. Tocmai de aceea ea ne poate intari imunitatea, mai ales in sezonul rece cand nu mai avem acelasi acces la legume proaspete si suntem tinte usoare ale racelii. Radacina de sfecla rosie este recomandata persoanelor care au anemie, celor care sufera de boli pulmonare (bronsita, pneumonie, TBC), boli de inima, de ficat, constipatie sau cancer de colon. La nivelul ficatului sfecla rosie actioneaza impotriva grasimilor si a toxinelor, contribuind activ la detoxifierea lui. Sanatatea ficatului are un aliat de nadejde cand vine vorba de sfecla. Potasiul din sfecla rosie protejeaza in special inima. Impreuna cu acidul folic el scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale. Daca observi ca urina sau scaunul se coloreaza spre roz sau rosu probabil este din cauza consumului de sfecla rosie.

Indicata gravidelor
© copyright 121.ro
 
Ti-a placut acest articol?

Da LIKE paginii 121.ro de Facebook!

0 Comentarii
Spune-ti si tu parerea

Stiai ca daca esti logat poti castiga puncte pentru comentarii?

(nu va fi publicat)
Castiga puncte! 1 comentariu
=
10 puncte
codul de validare
(cod verificare)

Parteneri

  • Gett's
  • Green Revolution
  • Casa mea
  • World class
  • Radio lyns
  • Fashion beauty
  • Art Hub
  • Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane
  • Centrul National al Dansului
  • National Photografic
Aboneaza-te